Followers

Welcome! Dah solat? ingat 5 waktu

Sunday 4 December 2011

Penghijrahan kepada Islam

Salam buat semua pembaca :D entri kali ni...hehe...tentang penghijrahan artis.Bace paper nampaklah pasal ni.Penghijrahan artis luar.Terharu,sedih semuanye bercampur baur.Memang salute kat dorang.Gambar kat bawah adalah antara artis luar yang memeluk islam.Syukur.



                                         CAT STEVENS
Beliau mula terpikat dengan islam ketika mendengar azan di sewaktu melawat di Maghribi.Pertama kali mendengar azan d'khabarkan bahawa seruan itu umpama muzik untuk tuhan dan terkejut dengan kenyataaan itu.Peristiwa hampir lemas di pantai Malibu,AS telah mendetikkan perasaan untuk bekerja demi tuhan jika di selamatkan.Akhirnya ombak telah menyelamatkan beliau dengan m'nolak ke pantai.

Mula mencari fahaman makna agama dgn fahaman Buddha,Zen i-ching namun hadiah Al-Quran drpda abangnye telah m'buka pintu hati untuk memeluk islam pada Disember 1977.Untuk mengembangkan lagi dakwah beliau berdakwah melalui muzik.






                                               LOON

Beliau sangat d'kenali dengan imej budak jahat melalui album2 serta penampilanya yang sama ada ketika membuat p'sembahan.Namun anugerah Tuhan tiada siapa yang mampu mendunganya.Loon kini telah memeluk islam dan m'ninggalkn bidang muzik dan serta imej jahat.Menggunakan nama Amir Junaid Muhadith sebagai nama barunya.Menunaikan umrah tahun lepas dan kini berubah sebagai penganut islam sebenar.menggunakan kisah penghijrahanya sebagai pedoman untuk d'kongsi.


                                     LAUREN BOOTH

                                                  "My nama is Lauren Booth and i am a Muslim"

Beliau merupakan adik ipar kepada bekas Perdana Menteri Britain,Tony Blair.Sebelum memeluk islam beliau telah menunjukkan simpati yang tidak berbelah bahagi terhadap penderitaan rakyat Palestin.Beliau seorang wartawan untuk syarikat media Iran,Press TV.Beliau juga selalu membuat liputan tentang kekejaman Israel di Palestin.


                                        MIKE TYSON
 Bekas juara tinju ini pernah beberapa kali d'penjarakan.Ketika menjalani hukuman penjara selama tiga tahun beliau telah menemui hidayah dan memeluk islam.Beliau menggunakan nama islam iaitu Malik Abdul Aziz.Tyson tabah menjalani hidup dan telah menunaikan umrah pada tahun 2010.


                                   
                                      LEE WOON JAE

Mungkin ramai yang tidak mengenali lelaki ini tetapi beliau m'rpakan antara p'jaga gol t'baikdi Asia selatan.Beliau dulu adalah seorang penganut agama kristian yg taat sebelumnya.NAmun beliau t'buka hati untuk menganut islam pada tahun 2004 setelah ramai rakanya mula m'pelajari islam berikutan dakwah semakin kuat di negara itu.Sejak itu beliau tidak pernah m'ninggalkan solat dan puasa walaupon m'wakili negara.



                                                      NAPOLEAN OF "THE OUTLAW"

Membesar dgn pengalaman pahit melihat ibubapa dan adiknya m'bunuh diri telah m'akibatkan beliau hanyut dgn gaya hidup samseng.Walapon kedua ibubapanya adalah penganut agama islam ttpi berikutan kematian mereka ,beliau d'besarkan oleh neneknya yg b'agama kristian.Beliau yg kini m'gunakkan nama Mutah Wasin Shabaaz Beale,b'rubah sebaik rakanya m'ngajak ke masjid dan kemudian m'nitis air mata setelah m'dgr syarahan imam tntg p'gertian islam yg sebenar.Aptah dgn kehidupan beliau yg umpama syurga di atas dunia,d'kelilingi gadis cantik,kaya dan berharta.Akhirnya kuasa Tuhan m'buktikan p'hijrahan boleh b'laku kpd sesiapa yang mahukan tanpa mengira kaum,keturunan apatahlagi pangkat dan harta.

Dahsyatnya cerita mereka semua ini,hampir saya ingin m'nitiskan airmata.Tubuh saya mengeletar.Ada sesetengah Muslim hanya islam pada kulit tapi bukan badan peribadinya.Mereka lalai mengerjakan suruhaNYA.Wallahualam... Semoga mereka mendapat Taufiq dan Hidayah darinya,Kembalilah kepada agamaNYA selagi diberi kesempatan,InsyALLAH dengan kasih sayangNYA tiada yang mustahil...
Wasalam.... :D

klau boleh saye nk lgi rmai peluk islam,tpi mne boleh paksa kan.Klau kite paksa iman seseorang itu mudah luntur,islam tidak memaksa kerana islam itu agama yg indah.Kerana keindahanyalah Khalid Alwalid memeluk islam.Kerana kesucianyalah Cat stevens memeluk.Syukur!

p/s:Actually,ade byk lgi kisah2 m'narik tntg p'hijrahan ke islam ni...ade byk jugak artis yg memeluk islam antaranya Naysilla Mirdad,Hana Tajima,Michelle Wee,Jermaine Jackson,Michelle Wee,Daphne Iking...klu ade mase sye post,InsyALLAH...renung-renungkanlah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...