Followers

Welcome! Dah solat? ingat 5 waktu

Friday 25 November 2011

Sebarkan kasih sayang bersama ASST!

Salam buat semua pembaca,hehe...tak habis-habis saya post pasal novel ASST.Saya sebarkan ASST ni pon macam saya sebarkan kasih sayang.Saya  ditugaskan untuk menyebarkan kasih sayang,terus membiru bersama ahli2 ASST.(awak suka saya tak?)

Ketabahan seorang gadis menghadapi segala dugaan,hadirnya Hilman Yong membawa perubahan positif dalam diri Intan Zulaikha.

Saya amat terpesona denga ayat-ayat kak Melur,ayatnya seperti seorang sasterawan.Setiap bait saya menjiwai,kini sedarlah kita yang kita dah jauh terpesong ke jalan yang sesat.


"Saya bukannya hamba CINTA.. saya HAMBA allah.. saya tidak mahu terlalu mengejar cinta awak,biarlah awak datang sendiri dengan izin-Nya.. "

Ayat yang memberi kesedaran kepada setiap pembaca.Cinta tak semestinya dimiliki.Seperti Rabiatul Adawiyah sehingga beliau wafat pon beliau tidak kahwin,kerana cintanya hanya kepada ALLAH.

Setiap hari pasti ade aje penceraianItu kerana kurang kasih sayang.Mesti ade sikap toleransi dan memahami setiap pasangan.Kadang2,ada yang tersalah faham tanpa menyiasat terlebih dahulu.Ade yang tidak memahami,bila lelaki pulang lewat pasti syak wasangka.
.
"Ya, ALLAH..perbaikilah agamaku kerana ia merupakan pangkal urusanku, perbaikilah duniaku kerana ia merupakan penghidupanku, perbaikilah akhiratku kerana ia merupakan tempat kembaliku, dan jadikanlah hidup sebagai kesempatan untuk menambah setiap kebaikanku, dan jadikanlah mati sebagai pelepas diriku dari setiap kejahatan."

Setiap hari ade aje kes buang bayi,itu kerana kurang didikan.Ibubapa bercerai tanpa memikirkan nasib si anak,bercerai bukan jalan terbaik,penceraian itu kan perkara yang halal dibenci Allah.Nabi Yusuf A.S sendiri difitnah tetapi beliau membiarkan saja,dia lebih rela seperti itu daripada memuaskan nafsu Siti Zulaikha.

Banyak pengajaran yang kita dapat dri ASST.Semoga diri kita sesuci Siti Maryam,semurni Siti Fatimah,Sehebat Siti Khadijah dan Setabah Sumayyah dan Mashitah.Aminx99

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebabkan kepada org-org sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kpd kami apa yg tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami"








Bingkasan-bingkasan para jelitawans ASST.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...