Followers

Welcome! Dah solat? ingat 5 waktu

Sunday 9 October 2011

Petua menghilangkan rasa mengantuk ketika belajar






Saya setiap kali belajar mesti mengantuk.Korang pon mesti rase bende yang sama kan?Tadi mase saya chatting dengan cousin,saya mintalah petua nak hilangkan rase mengantuk.So saya nak sharelah dengan korang.


1.Sediakan air panas diatas meja,kalau mengantuk minumlah.

2.Rendahkan kepala seolah-olah kita sedang rukuk supaya memudahkan perjalanan darah ke bahagian kepala dan otak.Banyak jugak kepentingan solat.

3.Mase belajar jangan baring.Saya pun selalu macam ni.Masa saya belajar mesti saya baring.Malas nak duduk.

maaflah sikit sangat petua dia.Sebab ini je yang saya tahu.Kalau ada petua baru nanti saya post.

Selain itu,saya nak share ape yang menyebabkan kita rase mengantuk.


1.Tak cukup tidur / terlebih tidur

2.Tak bersungguh-sungguh nak belajar

3.Banyak minum air masak/panas

just ini je yang saya tau...akhir kata,Wasalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...